ORDIN nr. 18.769
din 4 mai 2011
pentru
aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura
Comisiei centrale de contestaţii pensii...
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Nr. 1.453 din 2 mai 2011
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
Nr. M.34 din 4 mai 2011
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 18.769 din 4 mai 2011
SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAŢII
Nr. 10.161 din 3 mai 2011
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 9
mai 2011
Data intrarii in vigoare : 9 mai 2011
ANEXA 2
--------
REGULAMENT
privind organizarea,
funcţionarea şi structura
comisiilor de contestaţii din
cadrul Ministerului
Apărării Naţionale,
Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi Serviciului
Român de Informaţii
ART. 1
(1) În cadrul Ministerului
Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv,
Serviciului Român de Informaţii se înfiinţează comisii de contestaţii, ca
organisme de verificare create la nivel naţional care examinează şi hotărăsc
asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de
către titulari, şi care urmăresc aplicarea corectă a legislaţiei referitoare la
pensiile publice.
(2) Comisiile de contestaţii
prevăzute la alin. (1) se organizează şi funcţionează pe lângă Direcţia
financiar-contabilă din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Secretariatul
general din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv,
Direcţia generală financiară din cadrul Serviciului Român de Informaţii.
(3) Activitatea comisiilor de
contestaţii se desfăşoară în şedinţe, conform prevederilor prezentului
regulament.
ART. 2
(1) Comisia de contestaţii din
cadrul Ministerului Apărării Naţionale este compusă din 3 membri titulari,
dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre
care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al ministrului apărării
naţionale.
(2) Comisia de
contestaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor este compusă
din 5 membri titulari,
(7) Pot fi membri ai comisiilor de contestaţii prevăzute la alin. (1)-(3)
specialişti din cadrul instituţiilor respective, cu experienţă în domeniul
pensiilor, juridic, management resurse umane sau economic.
ART. 6
(1) Comisiile de contestaţii
examinează deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale în
condiţiile Legii nr. 263/2010
privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările
ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit
legii.
(2) Deciziile de pensie emise în
sistemul de pensii militare şi de stat ale poliţiştilor, în condiţiile
prevăzute de legislaţia în vigoare până la data de 1 ianuarie 2011, precum şi
cele emise în condiţiile Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în
domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare,
ordine publică şi siguranţă naţională, se supun căilor de atac prevăzute de
legislaţia în baza cărora au fost adoptate şi se soluţionează de comisiile
prevăzute la art. 1.
ART. 7
Procedura comisiilor de
contestaţii de examinare a deciziilor de pensie supuse contestării reprezintă,
potrivit legii, procedură administrativă prealabilă, obligatorie, fără caracter
jurisdicţional.
ART. 8
(1) Contestaţia împotriva
deciziei de pensie, emisă de casa de pensii sectorială, se depune în termen de
30 de zile de la data comunicării, la casa de pensii sectorială emitentă.
(2) Casa de pensii sectorială are
obligaţia înregistrării contestaţiei la registratura generală.
ART. 10
Casa de pensii sectorială are
obligaţia înaintării contestaţiei la comisia de contestaţii competentă, în
termen de 10 zile de la înregistrare, împreună cu următoarele documente:
a)
dosarul de pensie;
b) dovada datei comunicării
deciziei de pensionare contestate;
c) notă de prezentare a cazului,
cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei,
precum şi concluziile reieşite în urma reverificării dosarului.
ART. 11
(1) Comisiile de contestaţii
soluţionează contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensie.
(2) La soluţionarea
contestaţiilor, comisiile de contestaţii verifică sub toate aspectele deciziile
de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de către titulari,
şi urmăreşte aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi
stabilirea corectă a drepturilor de pensie.
ART. 12
(1) În activitatea lor, membrii
comisiilor de contestaţii au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura
aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care
contestă deciziile de pensionare şi de a nu se lăsa influenţaţi în exprimarea
liberă a votului în cadrul comisiilor.
(2) La soluţionarea
contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiilor de
contestaţii sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la
răspundere pentru votul exprimat în această calitate.
(3) Pe perioada soluţionării
contestaţiilor, membrilor comisiilor de contestaţii le este interzisă orice
formă de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficială
a comisiilor de contestaţii.
ART. 14
Prin hotărârile pronunţate în
soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisiile de
contestaţii pot decide:
a) admiterea totală sau parţială
a contestaţiei, având drept consecinţă obligatorie revizuirea în mod
corespunzător a deciziei de pensie de către casa de pensii sectorială emitentă,
potrivit legii;
b) respingerea contestaţiei.
ART. 15
(1) Hotărârile comisiilor de
contestaţii adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
a)
numărul şi data adoptării hotărârii;
b) numele şi prenumele, codul
numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
c) numărul şi data înregistrării
contestaţiei;
d) numărul şi data deciziei de
pensie contestate;
e) data comunicării deciziei de
pensie contestate;
f)
obiectul contestaţiei;
g) motivarea hotărârii -
temeiurile de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea
contestaţiei;
h) menţiunea că hotărârea
comisiei de contestaţii poate fi atacată la instanţa judecătorească competentă
şi termenul prevăzut de lege;
i)
semnăturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţă;
j) ştampila comisiei de
contestaţii.
(2) Hotărârile se redactează în 3
exemplare, din care un exemplar se comunică contestatorului, unul casei de
pensii sectoriale şi unul se păstrează la nivelul comisiilor de contestaţii.
ART. 16
Termenul de soluţionare a
contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrării acesteia la comisia de
contestaţii.
ART. 17
(1) Hotărârile comisiilor de
contestaţii se comunică persoanelor în cauză şi caselor de pensii sectoriale
interesate, în termen de 5 zile de la data adoptării.
(2) Hotărârile comisiilor de
contestaţii se comunică persoanelor în cauză prin poştă, la domiciliul
persoanei, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data comunicării
fiind data primirii sub semnătură a hotărârii.
(3) Hotărârile comisiilor de
contestaţii pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul în a cărui rază
teritorială îşi are domiciliul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data
comunicării.
(4) Hotărârile comisiilor de
contestaţii care nu au fost atacate în termenul prevăzut la alin. (3) sunt definitive.
----------
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu